2013(e)ko azaroaren 15(a), ostirala

ZAMORAKO ERROMANIKOAREN IKERKETA ZENTRUA | Ereduak

Zamorako proiektu nagusiarekin jarraituz, fatxada konposatzeko eta antolatzeko estrategia baten bila gabiltza. Helburua, dagoen horma errespetatzea izango da, horren barruan kokatuz eta hura eszenografia bezala erabiliz. Horretarako eredu eta modu desberdinetara jo dugu.
 
Adibide hauetatik ondorioztatzen da, proiektua eranskin baten moduan planteatua izan dela; aurrexistentzia ulertu, onartu eta errespetatzen duen gehigarri bat bezala, alegia. Horregatik, oso garrantzitsua da ongi integratuko den bolumen bat lortzea (porportzioak, kalearen definizoa, itxura, materialtasuna…) eta aurrekoarekin erlazioan egongo dena. Era berean, garrantzitsua da ere elementu berria bere aldetik irakurri ahal izatea eta gehigarri bat dela ulertzea.

Aipatutako guztia kontuan hartuta, badirudi egokia litzatekeela gure Zamorako eraikin hori hormen artean garatzea, hauek errespetatuz eta mantenduaz, baina izaera propioa edukiz. Garrantzitsua da elementu solido bezala irakurtzea eta beraz, material bakarrekoa izatea. Beira aukera hona bada ere, gehiegi izan daiteke eta zerbait opakoagora joko dugu. Soluzioa metala litzateke, aluminioa edo zinka, esaterako (corten-a kolore aldetik gogorragoa da) eta perforatuta erabil dezakegu aireztapena eta argiztapena bermatzeko. Kanpotik itxura uniformea eduki behar duen bitartean, barrutik beste jolas bat egitea ahalbidetuko digu, non arauak guk jarriko ditugun (beirateak metalezko labainkorrekin  edo kontra-leihoekin, hutsuneak, hegalduarak…).

Caixa Fórum Madrid (2008) Herzog & de Meuron
 
Museo de las Culutras, Basilea (2001-2010) Herzog & de Meuron
 
Elbphilharmonie Hamburg (2003- ) Herzog & de Meuron 
 
Museo Nacional Escultura San Gregorio, Valladolid (2008) Nieto-Sobejano

Moritzburg Museum, Salle, Alemania (2008) Nieto-Sobejano
 
Alhóndiga Bilbao (2001-2010) Philippe Starck
 
Museo Semana Santa de Hellín, Albacete (2002-2011) Exit Architects

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina